Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-13, 15:12 #37
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Chran
Citat:
Originally posted by -MrWize@Feb 6 2009, 12:51
Fler envägslänkar från siter med olika PR
Men, den stora frågan är: Varför vill du öka PR?
/Patrik Berggren

Ok?
Fler inlänkar behöver INTE betyda högre TBPR. Det beror också på vart inlänkarna kommer ifrån, vilken "trust" siten som ger ifrån sig har för TBPR, hur många länkar den siten har ut etc. En sidas PR beror också på hur ens internlänkning ser ut och hur man "fördelar" den TBPR man får.

Citat:
Ursprungligen postat av Vikarien
Patrik, jag vet inte om 1) du inte förstått vad PR är, eller 2) om du bara formulerar dig dåligt. Kanske en olycklig blandning av dessa.
Låt min få modifiera något av det du skriver ovan:
PR avgör inte allena, är inte I SIG avgörande för, hur en sida placerar sig i serpen, men en sidas PR har betydelse för detta.
Därför är det intressant vad en sidas PR är.
Huruvida man kan utläsa detta av toolbaren eller hur många andra faktorer det finns som påverkar/avgör en sidas ranking i serpen är en annan sak.
Vet inte vart jag skrivit det, i så fall "felskrivet".

Och nej, jag fattar nog inte vad PR och dylikt är för något

TBPR och ranking har idag inget samband, eller ett mycket, mycket litet samband som gör att man INTE bör stirra sig blind på vad en site har för TBPR. Det enda man bör fokusera på är att få en högre ranking och det är inte samma sak som att få en högre TBPR.

Men, ni alla får gärna stirra er blinda på PR och missa alla de vitala delarna inom sökmotorpositionering som är av mer vikt. That's fine with me.

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat