|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Jag tycker det var en högst relevant jämförelse (annars hade jag aldrig gjort den) eftersom min dator var en HP 8510p, den namnserien (8510,6510, 2510 osv.) är efterföljaren till den serien som din dator tillhör (ncXXXX) och just 8510p är top of the line under 8510w (där w står för workstation) i deras Business segment, motsvarande ny modell av den du säljer heter följaktligen 2510p, och kostar mer eller mindre exakt lika mycket som en 8510p (man får halva prestandan på köpet i och med halva storleken) och därför är prisjämförelsen spot-on.
Don´t get me wrong, jag missunnar dig inte på något sätt att få det priset du vill ha, men i realiteten är det ju så att om ytterligare 1 månad så har den ju knappast stigit i värde, utan snarare tvärtom.
Den sorgliga sanningen om just dessa Businessmodeller är att när man säljer dom begagnade så värderas dess USP (fingeravtrycksläsare, absolut top i byggkvalité, SmartKortläsare osv.) väldigt dåligt, det är precis som med beg. bilar, och det man får betalt för är ofta prestanda, där det ju faktiskt är som någon sa, att idag får man motsvarande prestanda för typ 4000 kr.
just trying to help...
|