Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-12, 01:56 #8
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Det blir lite väl överseriöst det hela. Om ni lägger ner en massa jobb på en hemsida och jag tycker att den är bra och jag vill donera en liten summa till er, så spelar det inte så stor roll vad ni använder den till.

Om jag avser att ni ska använda min donation till att betala för webbhotellet och ni väljer att äta hamburgare i stället så lär ni ändå få betala för servern på ett eller annat sätt. Oavsett hur mycket ni stoppar i egen ficka så lägger ni ner jobb på er hemsida.

Skillnaden uppstår om ni på er hemsida vädjar om donationer som ni ska använda till att bygga hem åt herrelösa katter och i stället för det använder pengarna till att äta hamburgare, då beter ni er bedrägligt.

Kort. Ska donationerna användas för utvecklingen av er ideella hemsida så tycker jag inte att ni ska bry er om organisationsnummer eller något liknande. Ni kan i stället klart och tydligt redovisa inkomna donationer och vad ni har använt dem till. Det är i mina ögon bra mycket mer seriöst än ett organisationsnummer som i övrigt inte redovisar något.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat