Tack så mycket för alla svar!
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Bränn lite pengar på en PR-konsult för att få lite bra press och snackisar kring verksamheten.
Det lönar sig i längden.
Dating gänget är lättrörliga och vill gärna prova något nytt (fast det är samma gamla ruggugglor och -uvar överallt)
En ny sajt måste satsa på att synas och då kan det vara läge att satsa på CPM- och CPC-kampanjer i RÄTT media.
Det gäller att dra dit tjejerna, grabbarna kommer av sig själva.
Edit:
http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off...+inman++mingel2
|
Det du nämde med att dejtingfolket är rörliga är intressant. Vad grundar du det på? hade varit intressant att få läsa om det är en artikel du läst.
Citat:
Originally posted by -Aerpe@Feb 11 2009, 17:00
De större sajterna har redan vart ute och dejtat med andra sajter för deras målgrupp.
Att synas med CPC/CPM kan vara svårt då dina konkurrenterna redan hittat sina partners och har exklusivitet på de bra platserna.
Bara en liten notis. Lite udda marknadsföringsätt är nog att föredra.
|
Har ni några tips på udda marknadsföring? hur fixar man lättast att få skriverier i tidningar?
Citat:
Originally posted by -studiox@Feb 11 2009, 17:19
Du kan synas i min jämförelse av dejtingsajter ;-)
|
Vilken sajt är detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Tack.
Hittade hur många-har-du-varit-med-testet och zombie-datingen förutom en massa datingtips. Kul grejer, med möjligheter till eposttipsande. Eftersom e-post är en mycket viktig marknadföringsfaktor så känns det helt rätt att gå vidare med en sån grej.
|
Vad har du hittat var?
Finns det någon som har erfarenhet av större lanseringar där dom kan ge lite tips på hur dom har gått tillväga?, finns det något recept? =)