Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-11, 16:45 #61
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Så nu försöker du skylla ifrån dig? Jag har mycket väl förklarat hela situationen för varje supporttekniker jag mailat eller pratat med. Allt finns dokumenterat. Svaren jag har fått har varit tota

Denna situation har uppstått pga en rad fel, men allt kunde ha lösts på 10 minuter om ni hade haft engagerad och/eller kompetent personal. Det har ni inte, och därför väljer vi nu Binero.

Citat:
Hej Mikael

Har den fungerat på det konto du skriver från?

Det är ett linuxkonto du skriver från och det går inte att köra cdonts på linuxkonto.

Återkom kring det!

Ha det bra,
Citat:

Hej Michael

Jodå, det har legat på en linux-server tidigare.
wsp1.surf-town.net låg den på för att vara exakt.

Men ok, funkar det inte på denna server så återkom med hur vi istället
kan skicka mail från ASP, eller flytta oss till wsp1.surf-town.net.

Mvh,
Olov
Citat:

Hej Mikael

Vi har nu startat en flytt tillbaka till wsp1. Denna kommer vara klar inom 24timmar. under tiden skall ni undvika att arbeta mot ert konto.

Vänliga hälsningar
(1 vecka passerar utan att något händer)

Citat:

Hej

Flytten verkar inte ha gått så bra. Inget flyttat ännu.
Kan ni kolla på detta?

Mvh,
Olov
Citat:

Surftown
Hej Mikael

Flytten har inte rapporterats som misslyckad utan den pågår som sagt. I vissa fall kan det ta längre tid än 24timmar. Om ni vill så kan vi aavbryta den eller så ger vi den någon dag till på sig att bli fördig.

Vänliga hälsningar

Filip
SURFTOWN support
Citat:

Ok, om det är normalt att det tar över 7 dagar så visst.. då väntar vi.

/Olov
(en vecka passerar, jag var på tjänsteresa)
Ringer in när jag kommer tillbaka, teknikern skulle kolla upp saken och återkom senare med detta mail:

Citat:

Hej Mikael

Enligt våra teknikare så flyter flyttningen på helt normalt, den är inte klar, men är igång fortfarande.

Vänliga hälsningar

Bithiah
SURFTOWN support
Nu börjar jag bli lite irriterad, två veckor har gått och allt är ok enligt supporten. Detta skulle alltså ta 24 timmar.

Citat:

Hej

När flytten inleddes den 22:a stod det att den skulle vara klar inom
24 timmar. Nu har det gått 14 dagar.

Är inte flytten klar på måndag så avslutar vi alla avtal med er och
skickar en faktura på innestående årsavgifter.

Så här kan vi inte jobba. Ni kan inte påstå att något ska ta 24
timmar, och två veckor senare säga att allt är helt OK. Det är INTE
OK!

Olov
Citat:

Hej Olov!
I normal fall tar en flytt 24timmar men i enstaka fall kan det ta längre tid. Det beror på hur mycket data som skall flyttas mellan servrarna.
Men om ni är otåliga så kan vi avbrytta flytten och rulla tillbaka er till den förra servern.

Vänliga hälsningar

Filip
Nu är jag alltså otålig, hur ska jag veta om flytten ska startas om eller ej? Klart är att något är fel men det verkar inte supporten bry sig om...

Telefonsamtal och rätt brysk ton nu.. fick mailsvar:

Citat:

Hej Mikael

Vi kan avsluta flytten eller vi kan stoppa den och påbörja en ny flytt. Vilket väljer du.

Vi kan inte göra klart den här och nu.

Vänliga hälsningar

Bithiah
I fredags kom detta mail:

Citat:

Hej Mikael

Flytningen har nu taget unormalt lang tid, hvorfor jeg har stoppet den, og igang sat den igen.
Den skulle forhåbentligt være færdig inden for 24 timer.

Hvis du efter 24 timer fortsat oplever problemer så meld gerne tilbage.

Fortsat god dag.

Vänliga hälsningar

Casper
Ja ni ser.. men tydligen är det vårt fel som hade nån fil med ÅÄÖ i sig?

Kunde som inte kunnat kolla någon sorts loggar och sett detta lite tidigare? Det fick vi reda på först idag, nästan exakt tre veckor efter att ärendet startades.

Kom ihåg att detta inte är något snikigt privatkonto, detta är det dyra företagskonto som dom vill att alla ska uppgradera till hela tiden.

Nu går vi vidare och får tillbaka pengar. Gott det, synd bara att vi förlorat en jäkla massa tid på detta skräpet.
lindberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat