Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 11 2009, 15:57
Det torde väl vara självklart att huvudansvaret för den typen av uppgifter ligger i relationen köpare/säljare, men det är klart att det är alltid enklare att skylla på någon annan när man inte själv är kompetent nog eller har missat att ta ansvar.
(edit: sen kan det väl mycket väl vara så att det visst handlar om åäö i domän/filnamn, vilket i sig kan var nog så intressant, vad kan man kräva av sitt webbhotell, inom/utanför ramarna för vad webbstandarderna tillåter)
|
Jag tycker att du har fel. Vi har frågat "Vi vill ha samma sorts konto som sajt ZZZ.ZZ" och får svaret:
"Då ska ni ligga på Linux, ni har köpt fel konto"
Hur kan det vara vår kompetens fel? Jag förstår inte. Vi köpte t.om RÄTT första gången, men blev övertalade av supporten att vi köpte fel, så vi måste betala för ett år till.
Om du vill få det till att det är vårt fel måste du antingen vara anställd av Surftown eller av någon annan anledning tro att dom är gudar som inte kan göra del.
Sen säger dom att dom ska flytta oss till en annan server, så vi får inte ändra något. Det ska ta max 24 timmar.
"Det är helt normalt, fortsätt vänta" säger dom efter 7 dagar, eller "Vi startar om flytten".
Nu tre veckor senare SÄGS det att flytten hängt sig varje gång pga ÅÄÖ i något filnamn, men vad det jag. Har absolut inga problem med att ändra dessa tecken till AAO, men jag måste ju få veta det för att kunna göra det. Jag kan knappast lista ut det, jag visste inte ens att det fanns filer med åäö i filnamnen, dom ligger i nån underkatalog och används inte ens.
I vilket fall så blir det Binero nu. Har inte tid med Surftown längre.