Citat:
Originally posted by dannel77@Feb 11 2009, 13:09
DreamLogistics, du kanske ska vara lite mer försiktig med att döma andra, anledningen att jag vänder mig till detta forum i detta ärende är ju just för att få till en spårning Har du inte fattat det? Har du inget vettigt att komma med så håll dig utanför tråden istället för att slänga ut dig dynga..
|
Att säga att någon har valt en idiotisk lösning tycker jag väl är helt ok. Man måste ju kunna ta emot lite kritik? Det är en del av spelet att ligga uppe på forum. Klarar man inte det så bör man inte fråga efter hjälp.
Däremot så bör man komma med tips och idéer på hur man kan få en bra spårning.
Jag spårar all inkommande trafik, från sökmotorer (sökord, organisk/adwords, position, pris) kopplat till avslut (Tjänster/produter, intäkter) för att få bra koll. Man kan göra ganska mycket själv, men även, såklart använda google analytics har har en riktigt bra spårningsfunktion just för att få med avslut. Om du vill mäta avslut på produkter så har dom även ett verktyg som heter analytics e-commerce (som också är gratis) som ger dig möjlighet att få med produkter, priser etc direkt in i analytics. Det kräver en implementering i din webbshop men det är värt jobbet 1000 gr om.