Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-10, 20:54 #5
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Originally posted by dannel77@Feb 10 2009, 19:52
Vi har satt upp en avslutsmätare på prisjakt nu och jag har implementerat det här i Google Ad-words för ca ett halvår sedan också, det intressanta torde ju dock vara att jämföra avslutsfrekvensen med logga+länk och utan, det senare vet jag inte hur man mäter (när man inte har tillgång till kontrollpanelen) men har bla. frågat här på prisjakt om just detta tidigare.
Som jag förstår det så verkar det inte som att du har något eget spårningsverktyg utan använder dig av respektive tjänsts kontrollpanel för att spåra avsluten. Det är därför det blir krångligt och du måste implementera olika trackingpixlar för varje annonsplats. Dessutom har du ingen överblick över din trafik på ett och samma ställe.

Om du istället använder t.ex. Google Analytics (som är gratis och bra) och mäter all trafik och avslut med det, så behöver du inte göra fler implementationer av trackingpixlar sedan. Det enda du behöver göra är att lägga till en source-parameter i url:erna till din site som talar om varifrån besökaren kommer. Sedan får du allt överskådligt presenterat (inklusive besök/avslut från vardera källa) i ett och samma gränssnitt.
Chran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat