Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 90
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 90
|
Hej!
Behöver en helhetslösning som gärna är integrerad med Outlook Exchange så man kan nyttja sina befintliga kontakter och kalendrar. Nedan är lite funktioner jag är intresserad av:
• Integration mellan Outlook kalender, kontakter m.m. med projekthanteringen (Sharepoint?)
• Möjlighet att lägga upp projekt, koppla användare till projekten, ge dom olika rättigheter m.m.
• Dela ut uppgifter som är projektknutna till olika användare/projektmedlemmar
• Tidrapportera på projekten
• Lägga in projektkunder/projektleverantörer och knyta dessa till projekt
• Knyta dokument till projekt/kunder/leverantörer
• Versionhantera dokument
En bonus hade även varit om man kunde:
• Ha någon form av ekonomiska funktioner såsom att skapa fakturaunderlag baserat på rapporterade timmar i projektet
• Alternativt koppla projekten till ett extern ERP-system eller liknande.
Finns det någon bra lösning för detta, och finns det något bra tips på leverantör av tjänsten? Det handlar ju inte om så många användare så det behöver ju inte vara någon extremt stor lösning.
|