Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-09, 17:46 #9
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Allaannonser och Blocket gör upp

Den årsgamla tvisten mellan Allaannonser och Blocket är löst och parterna har enats om ett samarbete.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.54385

Förstår inte hur det skulle kunna vara olagligt då skulle inga sökmotorer få hämta info, frågan är ju hur man använder informationen?
Fast så enkelt är det ju inte riktigt, om jag äger ett "verk" så har jag ju full tillåtelse att välja vilka som ska ha rätt att använda sig av det, och bara för att jag har gett t.ex. Google den rätten så innebär ju inte det att alla andra också har rätt till det...
Det skulle vara jätte kul att se en rättegång för att fastslå vad som är lagligt och olagligt i det här fallet med länkar såsom påtalas, själv så tror jag inte att blocket vågar processa om det. Vem säger att blocket äger annonörens annons? Dom äger den inte ju inte för att dom nu säger att dom äger den "nån hemmagjord egen lag", bra mycket mera invecklat än så skulle en rättegång bli. Än allvarligare är att troligtvis så är hela köp sälj marknaden olaglig. Lös det ni? Sen kan ni ev sänka 100mljonersvinstbolaget över en natt
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat