Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-09, 16:30 #140
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
@oskarg - bara för att jag förklarar status för en person som missuppfattat och blandar ihop olika personers inlägg och argument, så säger jag väl inte att jag vill fortsätta..
Känner väl spontant att du skulle ha ställt dessa frågor innan du började buda på domänen.

Men du vill veta när!
Svar: 26 Jan 2009

Domänen har varit parkerad men även använts till lite olika projekt.

Att länkar nollas över en natt är heller långt ifrån ovanligt, jag gav dig bla en länk till bulkowner.com där du ser det på över hälften av alla PR-domäner varje dag. Men om du tror att jag detaljstuderat flyget.nu så tror du fel - för 1½ månad sedan hade jag runt 2K domäner...

Men endera så står du för ditt slutbud eller så meddelar du mig att du inte tänkt göra det.
"Står för mitt slutbud" vad är det för formulering? Det här beteendet klär inte dig Peter. Jag försöker föra en sansad diskussion för att jag upplever att jag har lagt bud utifrån felaktiga uppgifter. Tycker du seriöst att jag skulle frågat om det verkligen var en PR3a när du tydligt hade skrivit ut det? Du hade skrivit ut PR på ett urval av dina domäner, självklart tar jag förgivet att det då är domäner med PR. Du vet mycket väl själv att PR är något man kan sälja domnäner utifrån, annars hade du aldrig skrivit ut det. Istället för att bemöta det som den vuxna människa du är tar du fram stora artilleriet och börjar försvara dig. Det är ju nästan så att man börjar tro att det var din avsikt att luras.

Jag har som sagt köpt flera domännamn med inlänkar och PR tidigare. Att samtliga länkar skulle försvinna över en natt är högst ovanligt (om det inte är så att samtliga inlänkar kommer från säljarens egna sidor). Varken Yahoo eller Wayback Machine (jag är medveten om att de endast visar data som är minst 6 månader gammal) visar att det skulle finnas någon som helst historik eller inlänkar. En sökning på Domain Crawler visar inte heller någon historik, men den visar nuvarande status.

- Ingen PR historik, men en nuvarande PR på 3.
- 102 inlänkar enligt Google.
- Snygg design som går i grönt.

Alla länkar kommer från dina egna sidor, men jag gick ändå in och kollade 10 av dem. Inte en enda länk till flyget.nu, däremot till resemarknad.se (hänger du med?).

Google låter inte 302or skicka vidare PR, men de verktyg Domain Crawler och du använt när du fastställt PR gör uppenbarligen det.

Som jag inte tidigare sa så tror jag inte att det var din avsikt, men att du bemöter mig så nonchalant tycker jag är riktigt lågt. Eftersom du beger dig mot nya betesmarker och bara vill få det här överstökat så fort som möjligt så har du ju inte så mycket att förlora. Men nu får du som du vill Peter, trots din attityd. Jag har bitit i det sura äpplet och betalat det bud jag la utifrån dina felaktiga uppgifter om namnets data (och alla andra namn för den delen).

Du kan skicka en sammlingsfaktura och kvittens när allt är klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Däremot har jag inte sagt vad jag kommer att göra med ev. lista av oseriösa budgivare/IP:n som inte fullföljer sina bud.
[B](Jag gissar att det ligger i flera wn-medlemmars intresse att se vilka man gör bäst i att undvika att ha någon som helst affärsrelation med, då det i vissa fall handlar om domäner som sålts för 1 euro)
Jadu ztream, tydligt vet jag inte om jag skulle säga att det var.

...och du som pratar om dig själv i tredje person, gulligt att du är nöjd med auktionen.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat