Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Det är tur att du inte bestämmer för då skulle allt ske godtyckligt.
|
Har inget med godtycklighet att göra.
Om du hade ett företag/varumärke som du jobbat upp under många år och sen kommer det en anställd och totalt förstör ditt företags/varumärkes ryckte med enorma kostnader och konsekvenser som följd.
Du tycket inte att du borde ha rätt att avskeda den personen?  ..även om han sköter sitt "jobb" utomordentligt.....
|
Jag anser att det mesta du tjatat om i diverse trådar när det gäller allt från Blondinbella via TPB och hit visar på godtycklighet och brist på objektivitet. Det är min åsikt.
Apropå dum ja. Det du beskriver är grund för uppsägning i det flesta länder så även i Sverige. Jag är ytterst tveksam till att det skulle vara applicerbart i det här fallet av flera skäl.
För att bygga på ditt lärarexempel: Om jag sitter i en bil med tre lärare och hör dem kalla vissa "problemelever" för horungar så inte påverkar det min inställning till lärarkåren i gemen. Det gäller att ha lite sunt förnuft också och inte springa och skrika "bränn dom" för varenda liten sak. Framför allt ska man inte dra alla över en kam.