Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-08, 17:53 #17
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Citat:
Originally posted by claeslund@Feb 8 2009, 12:27
Skulle man inte kunna ha en funktion som skickar ett sms till beställarens mobiltelefon med ett kort lösenord för att kunna gå vidare i beställningen.
Sedan gör man bara ett uppslag på mobiltelefonägaren... ...man kanske måste kräva att personen måste stå som ägare på abonnemanget och inte har kontantkort...
Ju fler steg det finns i en beställningsprocess ju större skäl inte avsluta köpet.

Att kräva en verifiering via mobil för ett köp på ett par hundra skulle nog få mig att undra om säljaren vill ha mig som kund. Krångliga betällningssidor har fått mig att lämna kundkorgar mer än en gång, speciellt när det gått att köpa motsvarande saker inte allt för mycket dyrare i "vanliga" affärer. Minns med fasa Bokus första beställningsformulär - det fick mig till flitig gäst i bokhandeln.
Men visst, för dyra köp på flera tusen kan jag acceptera lite "krångel"

Jag vet inte om det är jag som har svårt att fatta men varför behöver du personnummer för dem som förskottsbetalar? Om de accepterar köpvillkoren som säger min 18 år och betalar in pengarna så borde det väl bara vara att skicka. Om de inte betalar så skickar du väl inte? Eller går du ut och kräver in betalning för de som inte betalar in sin förskottsbetalning?

Om problemet är postförskotten så kan väl de få lämna personnummer. Tekniskt är det ju inga större problem.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat