Citat:
Originally posted by Terabyte@Feb 6 2009, 17:51
Inga problem. Då kan vi avverka säkert minst halva poliskåren (även de med utländsk bakgrund som säkert ibland fäller en nedvärderande kommentar om svenskar) och du kan titta upp från datorn och ansöka till polisskolan ....
|
Jag tror inte poliserna med utländsk härkomst fäller rasistiska kommentarer mot svenskar i första hand utan mot andra invandrare.
Det verkar helt ok att 90% (min uppskattning) av alla muslimer har en väldigt dålig inställning till judar. De muslimer jag känner räds sällan att prata illa om judar. Jag tror nästa Hitler är en muslim utifrån de erfarenheter jag har.
Senast ikväll pratade jag med en ex-jugoslavisk taxichaufför. När det visade sig att jag hade muslimska vänner från Bosnien var tydligen samtalet över. Man kan alltså döma människor så snabbt. Han är vän med muslim -> Inte bra -> Slutar prata med honom.
Åter till de hatande muslimerna. Mitt förslag är att skicka en enkät till alla i Rosengård som undersöker deras inställning till judar. Vad händer om det visar sig att 90% visar på judehat? Kan verkligen svenska myndigheter ge (svaga) invandrare en knäpp på näsan? Eller är vi för rädda att själva bli utpekade som "rasister" då?
Kom att tänka på att jag skrev "är vi rädda att själva bli utpekade...". Det är vad allt handlar om, inställningen "vi och dom".