Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-07, 15:45 #127
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by oskarg@Feb 7 2009, 16:01
Stångas? Jag kanske är otydlig för på dig låter det som att jag bara är ute efter att tjafsa, vilket jag verkligen inte är. Jag känner att jag har köpt domäner grundad på falska påståenden rörande domänens PR. Jag är fortfarande intresserad av namnet men då den helt saknar PR/historik anser jag att den är övervärderad. Detta tror jag dessutom gäller många av domänerna som du har sålt. Jag tror inte att det har varit din avsikt, men faktum kvarstår.

Mina påståenden är väldigt enkla och du behöver inte lära mig något om PR, jag har köpt många domäner utrifrån PR och skulle nog vilja påstå att jag har rätt bra koll. Jag är fullt medveten om att PR kan nollas om inlänkar och/eller content försvinner. PR är som du säkert vet bara ett mått på inlänkar (men baserat utifrån flera faktorer kring inlänkarna), enkelt tänkt.

Poängen är att den PR som visas i din lista för exempelvis hotelbookings.nu är ingen PR som har med hotelbookings.nu att göra. Inget.

I och med att den kör en 301a till resemarknad.se så är det resemarknad.se's PR som du har skrivit ut för hotelbookings.nu. Hotelbookings.nu har visserligen (till skillnad från min domän) en inlänk. Vilken PR det skulle ge vet jag inte men oavsett om det är 0, 1 eller 7 så går det inte att se när du kör en 301a. Hade du redirectat hotelbookings.nu till aftonbladet istället så skulle det stått att det var en PR8. Det här är välkända metoder som lurendrejare använder sig av för att fejka hög PR vid försäljning av domäner.

Som jag tidigare sa så tror jag inte att det har varit din avsikt, men det är så det ligger till.

Hänger du med?
Det stämmer att jag gjorde ett lite tafatt försök att skaka igång CMSet MODx för resemarknad.se runt jul.
tror att det var det 26/12 (enligt datumstämplarna på sidan).
Den 28-29/12 observerade jag en utlyst tjänst, vilket jag fördjupade mitt intresse i och nu ansökt och fått.
Av den anledningen självdog projektet resemarknad.se.

Men du säger att flyget.nu (som är den domän du haft betänkligheter om) 301:ar till resemarknad.se..
Detta är inte vad jag ser, eller rättare sagt - som du ser ligger domänen på ns3+ns4 hos Loopia, dvs LoopiaDNS och såvida jag känner till så är LoopiaDNS redirects 302r
(och 301r är de enda riktiga redirects som flyttar PR bakåt, medan 302r inte gör det - eller??).
Nu har jag inte haft kontakt med Loopia sedan i november kring just detta, men då fick jag ett besked om att Loopia INTE 301:ar från LoopiaDNS..

Det skulle ju isf göra vidare argumentation överflödig, men oavsett, så tänker jag inte låta detta äta tid mer, utan ska vi dra detta ett varv till så får det bli efter allt lagt sig.

@index - De auktioner som startat i måndags/tisdags kommer att gå klart - resten tog jag bort. ca 270 stycken - ödet för dem har jag inte bestämt ännu - sannolikt dumpas de.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat