Citat:
Ursprungligen postat av oskarg
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
@oskarg - Vad ska jag svara på menar du? Jag har berättat att jag snabbt drog domänerna genom en PR-meter och publicerade resultatet per respektive domän - allt från 0-6. Var det otydligt?
|
Tja, mitt svar på ditt svar hade jag hoppats att få ett svar på.
Som sagt så stämmer inte PR på majoriteten av de domäner jag har kollat upp vilket är synd, för det är ju en av faktorerna som påverkar budet.
Anledningen att det inte stämmer är som sagt att PR som visas för många av domänerna är PR för den domän som de andra domäner har varit redirectade till. De saknar med andra ord helt någon PR.
|
@oskarg - Vad ska jag svara på? - att du påstår saker om "majoriteten av de domäner du kollat upp" och PR på .nu-domäner ? - är det det du vill att jag ska stångas med dig om?
En .nu-domän har en mkt kort cykel mellan expire till release (42 dagar) alltså betydligt kortare än exempelvis .com och .se
- Vad det innebär för PR-revidering vs. möjlighet att få upp nytt content vet jag inte om jag behöver förklara för dig..säg till isf.
- En PR-domän kan vara strippad från inlänkar och bibehålla PR, till nästkommande pr-revidering (som sker med ca 3-4 månaders mellanrum). Har du inte fått upp nåt content tills dess på sidan så minskar med största sannolikthet PR, ibland även nollas.
Kika gärna på dagens släpp av nu-domäner:
http://www.bulkowner.com/nudomains/?sort=i...date=2009-02-07
Men förstår jag dig rätt så har dessa domäner alltså inte någon PR, speciellt dom som är strippade från inlänkar!?
@Magnus_A - skicka ett pm med den e-mail du använt så ser jag vad jag kan göra med samlingsfaktura..