Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-07, 09:41 #46
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Vad menar DU att det innebär att vara svensk då som gör att du skäms över det ? Menar du att att vara "svensk" är likställt med att ha rasistiska åsikter ?

(en jätteskillnad mellan valstugorna och det här fallet är ju att valstugorna filmades med dold kamera, jag säger inte om det är bättre eller sämre, men det är en avsevärd skillnad)

Men ni blandar ihop 2 olika frågor, vilket delvis ges av trådens titel. Det är ju inte Polisens agerande i sig i Rosengård som ifrågasätts, utan ett par (i det här fallet) Polisers syn på dom människor som man faktiskt har som uppgift att skydda och hjälpa.

Det är väl bara gå till sig själv, om jag t.ex. jobbar i butik, och har (negativa) förutfattade meningar om invandrare, eller storväxta, eller äldre, KAN det påverka mig i min yrkesutövning ?
9 ggr av 10, eller 99 ggr av 100, är svaret att det inte gör det, jag vet vad min arbetsuppgift är, och kan skilja på privata åsikter och min arbetsuppgift, men när dagens 4 blatte, bögjävel, kärring, fetto, kommer in, och ställer orimliga krav och inte lyssnar på vad jag säger...

I en butik så är ju resultatet säkerligen ganska harmlöst, och den orättvist behandlade kunden kan utöva en av dom starkaste påtryckningsmetoder som finns, att aldrig handla där igen. Riktigt så enkelt är det ju inte med Polisen, inte minst eftersom dom i princip har "våldsmonopol" i samhället....
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat