Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-06, 22:19 #15
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
hans99,

här snackas det TBPR, det synliga. Gå in på något övrigt är nog "overkill" skulle jag vilja säga.

nej, har ingen bra spindel, men rankingen i de SERP:ar jag följer så rankar jag bättre än "konkurrenten" i Google, där konkurrenten har långt fler inlänkar, långt fler indexerade sidor och en högre TBPR.

6 k/dag ... härligt! Själv ligger en av mina siter >4k/dag en annan >3.5 k/dag ... dock, de konverterar inte så bra. Fel nisch ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Chran
Citat:
Så igen. Vad är viktigast? Hög PR eller hög ranking i SERP:en?

Tja, jag tror inte att det ena utesluter det andra. Snarare att det går hand i hand (i viss mån).
???

Hur kommer du fram till den slutsatsen?

Du behöver ju idag bara kika på vilken SERP som helst för att det påståendet ska slås i kras
Citat:
Ursprungligen postat av Chran
Citat:
Jag har siter med PR 0 - 4 och de låg PR siterna rankar högre i SERP:en än många siter med hög PR.

Givetvis väger också andra faktorer in, sidans relevans för sökordet t.ex. PR är bara en av många faktorer.
PR är en av många andra faktor, och så liten att idag ska man inte stirra sig blind på PR. Du kan ranka upp vilken sida som helst, i hårt konkurrensutsatta SERP:ar, oavsett vilken PR sidan har. M a o, TBPR är helt orelevant, förutom för "länkförsäljare" som inte vet bättre

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat