hans99,
här snackas det TBPR, det synliga. Gå in på något övrigt är nog "overkill" skulle jag vilja säga.
nej, har ingen bra spindel, men rankingen i de SERP:ar jag följer så rankar jag bättre än "konkurrenten" i Google, där konkurrenten har långt fler inlänkar, långt fler indexerade sidor och en högre TBPR.
6 k/dag ... härligt! Själv ligger en av mina siter >4k/dag en annan >3.5 k/dag ... dock, de konverterar inte så bra. Fel nisch ;-)
Citat:
Ursprungligen postat av Chran
Citat:
Så igen. Vad är viktigast? Hög PR eller hög ranking i SERP:en?
|
Tja, jag tror inte att det ena utesluter det andra. Snarare att det går hand i hand (i viss mån).
|
???
Hur kommer du fram till den slutsatsen?
Du behöver ju idag bara kika på vilken SERP som helst för att det påståendet ska slås i kras
Citat:
Ursprungligen postat av Chran
Citat:
Jag har siter med PR 0 - 4 och de låg PR siterna rankar högre i SERP:en än många siter med hög PR.
|
Givetvis väger också andra faktorer in, sidans relevans för sökordet t.ex. PR är bara en av många faktorer.
|
PR är en av många andra faktor, och så liten att idag ska man inte stirra sig blind på PR. Du kan ranka upp vilken sida som helst, i hårt konkurrensutsatta SERP:ar, oavsett vilken PR sidan har. M a o, TBPR är helt orelevant, förutom för "länkförsäljare" som inte vet bättre
/Patrik Berggren