Citat:
Originally posted by EternalSunshine@Feb 6 2009, 10:05
Vänner, en sak måste ni förstå om Rosengård;
Stadsdelen är en av Sveriges mest deprimerade stadsdelar.... osv
|
Jag måste gå på EternalSunshine linje. Det är inte försvarbart det som poliserna sagt men det är svårt att förstå både deras och de ungarna som det berör situation. Något som lätt får vilken person som helst att bli förbannad och uttrycka det, ibland på ett mycket dåligt sätt.
Varje dag så får poliserna som jobbar i rosengård höra att de är grisar, att de borde dö och allmänt skit. Ungar i grundskolan ställer sig mitt på dagen mitt i gatan och räcker fingret när polisbilar kör förbi. Ungar kastar gatusten eller skjuter fyrverkeri när polis/ambulans/brandbilar kommer för att rädda någon eller något.
Det är 100-200 kids som står för skitet och de utnyttjar att polisen måste spela enligt reglerna och att de inte behöver det. Något som gnager enormt på de poliser det berör, polisen vet exakt vem som gör skitet men kan inte göra ett skvatt åt det.
Det hela är lite överdrivet anser jag, poliserna som gjorde fel sa dock detta i enrum och agerade 100% korrekt väl utanför bilen. De ungarna som nu sitter i rätten och blivit offer enligt media har däremot tänt eld på byggnader och fordon, kastat sten/skjutit fyrverkeri mot rättsväsende, sagt betydligt värre saker i ansiktet på polis.
Jobbat i området
Rånad i området
Nerslagen i området
Beskjuten av allehanda soft air guns, luft- och kolsyrepistoler
Nästan överkörd av en 11-åring i stulen bil som jag försökte stoppa
Fastnade i dessa kravallerna av idiotkids som tänder eld på ett släpp framför min bil
Ser svensk ut...