Citat:
Originally posted by Chran@Feb 6 2009, 11:04
Har du skapat adressen nyligen kan det vara DNS:en som inte riktigt pekar rätt överallt ännu. Det kan ta upp till 48 timmar innan allt fungerar som det ska.
|
Nej det var länge sen nu har bara inte blivit av att ställa in eposten..jag la även till min info@mindomän och vidarebefodran då men fick det inte att funka då heller..behövde inte min info@mindomän då så jag struntade i att böka med det för mycket...men nu behöver jag verkligen min mail!
Jag testade nu att skicka ett mail till mig själv från den gmailadressen jag lagt till att vidarebefordra till hos loopia till den info@mindomän som jag registrerade hos Loopa
Får då följande mail tillbaka:
"This is an automatically generated Delivery Status Notification
Delivery to the following recipient failed permanently:
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 553 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1) (state 14).
----- Message suppressed -----"
Inte så konstigt om inte bekräftelse-mailet kommer fram då..
Men jag testade att göra samma sak till den andra domänen som jag har registrerat hos Loopia och det funkade!
Har konfigurerat den domänen på samma sätt som jag försöker nu med att vidarebefordra till gmail och sen skicka via gmail med info@mindomän som avsändare
vad kan vara fel? kan alltså inte skicka mail till mig själv från min gmailadress(som jag la till hos loopia) till
info@mindomän...det går däremot bra att logga in på en annan gmailadress o skicka till info@mindomän.