Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-06, 09:05 #25
EternalSunshines avatar
EternalSunshine EternalSunshine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
EternalSunshine EternalSunshine är inte uppkopplad
Medlem
EternalSunshines avatar

Reg.datum: Nov 2008
Vänner, en sak måste ni förstå om Rosengård;
Stadsdelen är en av Sveriges mest deprimerade stadsdelar. Där finns det väldigt hög arbetslöshet, folk från alla hörn i världen, och majoriteten av de kommer från krigshärjande länder.
De svenska myndigheterna har gjort STORA misstag genom att placera alla nyanlända och folk som har just fått uppehållstillstånd där, det bidrog till en segregerad stadsdel!
Är jag arab (vilket jag är), och kommer till ett nytt land där jag får bo på ett ställe där grannarna, folk i butiker och överallt annat pratar arabiska så kommer jag aldrig känna behovet att integreras i det svenska samhället och ens lära mig svenska.

Hittar jag inget jobb så tvingas jag och min familj vända oss till socialen, efter ett par år har ens föräldrar fått en svart bild av livet och blivit så deprimerade att jag vänder mig till kompisarna på gatan, där alla lider av samma situation. Fustration och försöker på alla möjliga sätt få pengar, råna misshandla och ingå i kriminella kretser, det är en väldigt lätt väg att hamna i för ungdommar under sånna situationer.

Jag förstår poliserna! Genom att se på allt skit och utsättas för allt möjligt så tenderar man att få en förvrängd bild och psyke. Det de gjorde var fel, och kommer att väcka en hel del hat, men ni måste förstå att de är inga rasister, de röstar inte på sverigedemokraterna eller läser Mein Kampf innan de sover. De har bara vatt med om väldigt mycket skit som har ledat de dit.

Jobbat på Rosengård.
Rånad på jobb under pistolhot (på Rosengård).
Bor i Malmö.
Utlänning.
EternalSunshine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat