Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-05, 12:01 #11
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
c)

Det är inte förknippat med programmering och kod att byta konto. Det gör du i inställningarna i AdSense. Alltså, du begär utbetalning till kontot som är kopplat till ditt företag, om det så är AB eller enskild firma spelar ingen roll.

Varje utbetalning verifieras med en utskrift från BankGirot. Detta papper sätter du in i bokföringen. Man kan säga att Google blir din uppdragsgivare och att denna inkomst faller in i företaget.

Det är intressant, för det står inte angivet moms på denna lapp, så då utgår jag från att man inte får "dra momsen", det finns ju ingen moms angiven.

Mina kunskaper i bokföring sträcker sig till att låta andra hålla koll på såna detaljer.

Oavsett vilket, med dessa pengar kan du sen betala utgifter kopplade till företagets verksamhet. (Typ hyra, telefon, internet mm...)

Du ska vara medveten om att risken att Skatteverket kollar alla utbetalningar som Google gör i Sverige och att fastna i det nätet är inte så roligt...

[redigera]
Det är din skyldighet att ta reda på vad som gäller. Uttryck som "jag visste inte" är knappast något som biter på Skattemyndigheten... Vid inkomst är det din skyldighet att se till att rätt skatt dras.

Är man anställd får man hem sån årsredovisning. Hur mycket pengar arbetsgivaren har betalat in i skatt för dig. Men det är ALLTID DU som är 100% ansvarig för att de pengar du tjänat har beskattats korrekt.

Om du nu är ute efter att tjäna svarta pengar kan du utesluta AdSense och Google. Allt som lämnar elektroniska avtryck bör undvikas.

Men du kan palla äpplen och sälja, du kan byta hjul på grannens bil, du kan måla grannens garage... Såna saker. Men inte AdSense där ditt namn och adress står i klartext i alla arkiv.

Det är bara dumt!
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat