|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Här är ju Mac överlägset på att kunna importera just användarkonton till en ny installation av operativsystemet, men även möjligheterna att installera till/köra från USB enheter...men det hjälper ju inte dig.
Drar dig för att formatera om p.g.a. administration av div. mailkonton mm. ? Det är ju helt rätt, och ofta så inser man inte hur mycket jobb det är förrän det är försent, vad hade jag för användarnamn/lösenord till ITMS nu igen, vart hade jag lösenordet till min RD anslutning, och där kan min älskade fingeravtryckläsare stjälpa mer än hjälpa, eftersom man aldrig använder sitt faktiska lösenord och oundvikligen glömmer bort det....men där hjälper ju inte en systembackup, i nuläget, däremot till "nästa gång" isf.
Om man nu vill införskaffa sin programvara ärligt så kan man ju titta på programvaror som klarar fler saker (som man kanske redan har), t.ex. har ju Roxio Creator och Nero båda denna funktion, jag har själv gjort en dold recoverpartion där jag lagrar en imagebackup som jag kommer åt genom en startskiva och/eller genom att markera partionen som synlig, och kan återställa (jag lagrar självklart även filen på en extern hårddisk.)
Jag såg att Bullguard sålde sin "Internet Security" suite med backupfunktioner och 5 GB on-line utrymme, jag vet inte hur det fungerar, och 5 GB är i minsta laget för en systembackup, men det skulle kunna vara värt att titta närmare på.
Sen, till sist, systembackuper i all ära (och man kan ju köra med både hängslen och livrem) men jag tycker att Windows "systemskydd" är ett bättre alternativ, använd det och testa skit som man nu (ev.) laddar hem i en virtuell maskin först så ska ingen total återställning behövas.
|