Citat:
Originally posted by Yepp@Feb 3 2009, 19:03
Om man ska ta ner debatten till en lite mer nyanserad nivå så instämmer jag till fullo med Kluven. Det känns som att vissa av er här ser allting lite väl svart och vitt. Man måste fortfarande få kunna ha åsikter om en person, ett företag eller liknande om att man inte instämmer i deras idéer, tankesätt, produkter etc utan att direkt likställas med att man är avundsjuk.
Finns hur många människor, företag, organisationer som helst som jag inte har mycket till övers för - vilket inte ska likställas med att jag är avundsjuk på desamma. Samtidigt finns det gott om exempel på motsvarande som jag ser upp till som kanske inte lyckats såväl i rent ekonomiska bemärkelser.
Konkreta exempel? Ja t.ex. anser jag att vår nuvarande försvarsminister är ganska nära att vara så opassande i sätt ämbete som möjligt. Det skall alltså inte likställas med att jag är avundsjuk på honom. Det vore att göra det väl enkelt för sig.
Sen finns det givetvis de fallen där folk slänger ur sig både det ena och det andra just pga avundsjuka - men att utgå ifrån detta i varje fall känns lite väl banalt.
|
Tror inte det går att blanda in försvarsminstrar o.s.v. i detta fallet.
Detta är ett webmasterforum och tråden handlar om att Blondinbella har enormt mycket trafik och tjänar mer än de flesta här inne kan drömma om.
Att bli "slagen" av en 18 årig blondin, det är mer än vissa kan hantera...
Det är inte ofta man ser folk spy galla över två mörkhåriga, medelålders män med en ap-blogg....

...med tanke på att de är 100 ggr. tramsigare än blondinbella.....