Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Något som dock sägs alldeles för sällan är att sådana som hubbert är värre än de som är "ansiktet utåt" för jantelagen. För hubbert med flera är sådana som så fort tillfälle ges lägger kommentarer om just "Suck.. Den svenska Jantelagen slår till igen" eller "svenska avundsjukan" osv.
Börjar bli lite väl tjatigt att skylla allt agg på att någon är avundsjuk.
|
Det börjar bli ännu mer tröttsamt att höra folk idiotförklara alla som lyckasts med något.
Om det nu inte är avundsjuka....vad är det?
|
Jag tror faktiskt att det är ganska sällan en person som klagar på en annan som har lyckats bra med någonting (i det här fallet tjänat en hög pengar), egentligen är avundssjuk på den personen. Jag gillar inte Blondinbella, jag tycker hennes verk är en styggelse och jag berundrar henne inte för att hon tjänar en massa pengar. Trots det kan jag inte direkt säga att jag känner speciellt mycket avundssjuka. Visst tycker jag som alla andra att det hade varit schysst att glida runt bland socitetsmaffian, skriva lite meningslösa blogginlägg och kamma hem storkovan. Men avundssjuka är något helt annat.
Dessutom, om det är på grund av rikedom folk blir avundssjuka och börjar klaga och ifrågasätta affärsmetoder, borde inte killar som Mark Zuckerberg eller Sergey Brin (som Blondinbella är en piss i Nilen i jämförelse med) bli ständigt utsatta för dessa trakasserier?