Flitig postare
|
|
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
|
Klassisk reklam. Det funkar.
Man bygger en illusion. Om du äter en viss mat, har en viss tröja från ett visst märke så "köper" du in dig i ett socialt accepterat nätverk.
Det kan ju aldrig vara "fel" att ha en viss sak. Det har ju Blondinbella.
Kiddsen är otrygga och Blondinbella kan ge dom den trygghet de inte klarar av att fixa på egen hand. Blondinbella är en trygghet.
Precis som tidningen Okej var för oss som gick i mellanstadiet på 80-talet.
Den identitets-sökande generationen tittar på Blondinbella... men ska man söka sin identitet spelar det kanske inte så stor roll var man letar. Blondinbella är ett säkert kort.
Man får skilja på person och varumärke.
Det är varumärket blondinbella som skriver på sidan. Inte personen. Även om hon för all del skriver personligt! :-)
Men säg den reklam som inte är personlig.
Skulle i så fall vara den dåliga och inte framgångsrika. Men framgångsrik reklam är ALLTID personlig. Att skapa en känsla av att vilja ha något som man inte har idag, men som man kan köpa sig. Precis som blondinbella.
Hennes grejer är till och med till salu! :-)
Cirkeln är sluten. Reklamen är framgångsrik och så är Blondinbella & Co.
|