Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-02, 11:54 #1
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Jag håller på att lämna uppgifter för registrering på foretagsregistrering.se men skulle gärna vilja ha lite tips på vägen när det ett antal olika frågor i formuläret.

Eftersom pengarna börjar rasa in så vill jag ha igång företaget så fort som möjligt men några råd på vägen från någon som jobbar som affiliate vore ju kanon när det gäller deklarering av mina inkomster och vinster, avdrag osv.

Är det tex. "Trafikstyrningsavgifter via Internet" som är Verksamhetsidé? Ordet affiliate annvänds väl inte inte i kontakter med rsv eller?

Vad för någon SNI-kod skall jag ange?

Är Startdatum för momspliktig verksamhet = Startdatum för Första räkenskapsåret (fr.o.m)?
Kan det vara flera månader tillbaks eller måste det vara fr.o.m datumet jag skickar in min ansökan?

Måste jag skicka in ett namn på firman eller kan jag göra det senare?

Måste jag redovisa redan nu ifall jag kommer att utvidga min verksamhet till andra områden såsom musikproduktion etc. eller kan jag lägga till det vid ett senare tillfälle när den verksamheten kommit igång?

Hur ska jag redovisa inkomst av näringsverksamhet när jag inte vet hur mycket pengar jag får in via mina länkar? Det kan ju skifta från dag till dag och givetvis från månad till månad.

Jag har många fler frågor så om någon har firma som affiliate så vore jag supertacksam om han/hon kunde höra av sig.
it2ceda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat