Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-01, 15:40 #5
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Hej!
Gällande att ställa frågor på ett forum så förstår jag hur du tänker och menar, men samtidigt ser jag inte någon större skillnad i att konsultera ett forum eller att fråga någon man känner vi andra kontaktvägar. Huvudsaken med uppgiften är att vi ska lära oss hur det fungerar och exakt hur informationsinhämtningen ser ut tycker jag kan vara mindre relevant. Så länge jag/vi lär oss det vi skall.

Just därför som jag även poängterade att vi inte sökte en lösning eller ett svar, för det hade inte lärt oss någonting, utan mer kommentarer på våra tankebanor och eventuellt ett litet påpekande om vi var på väg att styra kosan åt helt fel håll. Vi har vid den här tidpunkten redan tillförskansat oss en hel del info ifrån diverse källor och dragit egna slutsatser - enligt inlägget - och önskade mest få någon vink om var på rätt håll inför att gå vidare.

Vi har dessvärre inga möjligheter att testa det i praktiken och inte heller i labmiljö - men tipset om att det skall finnas mjukvara för att testa nätverk virtuellt är intressant, jag gissar dock att den typen av mjukvara är väldigt kostsam. Kanske även något overkill för den här typen av uppgift.

Men vi tackar för att det åtminstonde verkar vara som att vi är på rätt väg - så vi kör vidare
När det gäller redundans och liknande så får vi instämma i att den är obefintlig - men som vi har förstått uppgiften är inte tanken att vi i det här dagsläget skall skapa ett så "optimalt" nätverk som möjligt, utan mest lära oss hur adressering och liknande fungerar (finns en hel del följdfrågor som skall besvaras gällande nätverket i uppgiften, vilka vi dock inte tar upp här). En inte alltför vågad gissning är att vi återkommer till redundans, säkerhet och tillförlitlighet senare i kursen

Tack för kommentarerna iaf - vore även intressant att höra fler åsikter kring vad folk tycker om att få hjälp ifrån forum i samband med diverse uppgifter, kanske enbart vi som har åsikten att det borde kännas okay så länge man inte enbart ber om rena, raka svar.
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat