Citat:
Originally posted by DistansData@Jan 30 2009, 18:55
Nu när du nu lägger av med domänförsäljning och måste anses ha varit en av dom stora inom det gebitet, vågar du avsläja om det var ekonomiskt lönsamt för dig att jobba med det ?
Lite nyfiken är jag Dom små som håller på med det förstår man ju att det inte kan ge så mycket men har det i den nivån som du har varit så att du har kunnat levat bara på det ?
|
Jag kan faktiskt inte svara på det, jag är nog snarare att se som en fd. "samlare" - jag har inte registrerat domäner primärt för att sälja.
Att det nu blir en en större auktion av det var inte planerat, utan snarare att jag ville ge så många som möjligt chansen till det jag "roffat" åt mig, främst under .nu - och har sett till att göra det så fördelaktigt jag haft möjlighet att göra (genom min överenskommelse med Nunames om skippas ägarbytesavgift för nya innehavare och att jag kommer sälja för samtliga slutbud) när detta ändå blev aktuellt.
Så det är min förhoppning att det kanske kan skapa lite mer "gags" för andra efter mig och förhoppningsvis lite mer uppmärksamhet från olika håll.. trots allt så är det nu 1067 registrerade budgivare på 707 auktioner och det tror jag inte hänt tidigare i Sverige - eller jag är säker på att det inte har hänt.