|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
Uppgraderingen till version 2 är nu genomförd.
Eftersom aktionsplan från tanke till lanserad produkt av auktionssidan låg på ca 24 timmar totalt, så fanns det vissa begränsningar i den släppta sidan.
Även om allt fungerade, så saknades vissa funktioner, som efterfrågats av många. Så nu finns bla:
Proxybidding inbyggt:
Om du lägger ditt första bud på en domän och lägger ett bud på exempelvis 25 Euro, så kommer det att stå att ditt bud är 1 euro och att ditt maxbud är 25 euro.
Systemet försvarar sedan din ledning automatiskt upp till ditt budtak.
Så kommer någon och lägger ett bud på 5 euro, så kommer systemet att känna av ditt maxbud och lägga 1 euro över motbudet, dvs 6 euro osv.
Du kan även öka på ditt maxbud även om du leder och inte behöver, men om du vill gardera dig.
Vill du manuellt lägga 1 euro eller 1 euro över lagt bud, så fungerar det precis som innan.
Sortering:
Du kan nu sortera i stigande och fallande på Domän / Språk / Sluttid / Bud.
Selektering/Deselektering:
Det finns nu möjlighet att välja de TLDer du vill se/inte vill se
Välja att se sålda
Välja att se "Mina bud" (här hamnar de du budat på - oavsett om du leder eller är överbjuden - färgade grönt respektive rött)
Hmm Jag tror att det var det nya.
Mellan varje gång du budar eller själv uppdaterar sidan så så kan det uppstå några sekunders väntetid innan du kan skriva in ett bud igen.
- detta är jag medveten om (så jag behöver inga mail om det). Orsaken är funktionerna ovan dvs systemet som känner av ditt budtak mot ev. motbud på varje domän.
|