Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-29, 19:04 #24
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Tack för bra svar Yepp. Fick en tankeställare av ditt inlägg.

Du har rätt ang. att den säkert inte är så avacerad trots allt. Bra att du påminde mig om att inte vara kräsen i onödan när det gäller att hitta programmerare, är också väldigt säker på att det finns många bra, unga programmerare som man kan anställa som kan sina saker. Allt kan ju diskuteras över en intervju.

Storleken av projektet kan man säga är som facebook (prototypen) för att göra det enkelt utan att gå in på annat. Programmeraren kan ju säkert (varför inte) utgå från open source lösningar och modifiera dessa. Det lär ju spara en del tid.

Det verkar vara mycket lättare att anställa någon som tar sig an uppgiften direkt än att försöka övertyga programmerare till samarbete. Och som du nämnde så kanske det trots allt inte blir så dyrt jag tror om jag anställer yngre programmerare och ev. slänger ut vissa enkla delar till de som söker ex-jobb.

Ska absolut ta till mig av ditt förslag att diskutera detta med nära och kära som jag kan lita på. Man får alltid bra feedback ur andra synvinklar.
yellowdog101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat