Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-29, 16:23 #21
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Originally posted by emilv@Jan 29 2009, 09:14
Ditt förslag är inte absurt så om du tror på idén ska du inte ge upp. Det finns många som startat företag på det sättet, även i vår bransch. Men det krävs ju som sagt att det är en utvecklare som vågar satsa en del och har entreprenörskänsla, och att du tillför något hon/han saknar. Om jag var utvecklare skulle jag till exempel uppskatta en partner som kan sköta ekonomi och marknadsföring.
mm det var det jag nämnde i ett tidigare inlägg. jag fixar allt utom programmeringen...programmeraren behöver bara programmera, den tidiga finanseringen, marknadsföring, funktionerna (som jag kommer ha klar i min prototyp), riskkapitalsökningen, affärsplanen osv. allt som allt behöver han inte bry sig om. jag står för tänkandet=)

eftersom det är ett stort projekt behöver jag en erfaren programmerare. och erfarna programmerare har med största sannolikhet redan jobb. det svåra, om inte omjöjliga, är att kunna övertyga en att ta uppehåll från sitt jobb och satsa helhjärtat på detta. det kan jag förstå.

verkar som att jag sparar både tid och energi och även pengar (förutsatt att det slår igenom) om jag anställer en erfaren direkt.

finns det ingen likadan case som mitt att läsa något om? om någon entreprenör lyckats med samarbete med en programmerare som hoppade på idén från entreprenören och inte vice versa.
yellowdog101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat