Citat:
Originally posted by SweCat@Jan 28 2009, 22:31
Skillnaden mot din tanke är att de som byggde facebook satsade pengar på idén och förhopningsvis gav sina programmerare normal lön, alternativt att de kunde programmera själva.
Även om du har en superidé och inte själv kan genomföra den, så måste du i alla fall förmodligen satsa pengar på att låta någon bygga din idé åt dig, och även om det är världens bästa idé har jag svårt att tro att en programmerare i dagens samhälle skulle ge upp sitt jobb för ett par tusenlappar i månaden för något som du själv i ditt första inlägg säger kanske inte fungerar.
|
Hmm lät lite motsägelsefullt. Om jag betalar normal lön så är han ju ANSTÄLLD och ej samarbetspartner? Det var ju samarbete jag var ute (bl.a) efter att veta mer om, om ni tror att det låter vettigt att någon därute kan tänka sig att samarbeta och dela 50% var.
"och även om det är världens bästa idé har jag svårt att tro att en programmerare i dagens samhälle skulle ge upp sitt jobb för ett par tusenlappar i månaden"
Det är ju just det som kommer göra att han blir min samarbetspartner som äger 50%=) Annars hamnar vi i ruta 1 igen, han blir en anställd, jobbar åt mig mot timlön.
Ville bara veta om någon kunde tänka sig detta, men förstår nu att man måste vara en programmerare OCH en entreprenör samtidigt för att gå med på något så "absurt" förslag som jag kastade fram=)