Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-28, 23:46 #17
andreas.lundahl andreas.lundahl är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
andreas.lundahl andreas.lundahl är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by retard@Jan 28 2009, 13:40
Det jag menade med att sidan känns dåligt validerad för att vara gjord i ajax är att jag ser ingen ajax av att bara använda sidan. Det finns ingenting som hindrar mig från att skriva in en ålder på -30 år och det finns inget som öht kollar om det är en epostadress jag stoppat in eller om det är namnet på ett gammalt ex.
På http://en.wikipedia.org/wiki/Ajax_(programming) kan du läsa om Ajax, eftersom du inte verkar ha full koll på vad det handlar om. Skulle Effexjakob använda Ajax för att validera ålder och e-post skulle jag ifrågasätta både hans intelligens och programmeringskunskaper.

Effexjakob: Att man skulle få betala 10 000 eller mer om man gick till en webbyrå för att få en sån här sida är inget motiv för att sätta ett lika högt pris när du ska sälja den. Om företaget Styrbjörns Fisk går till en webbyrå för att få en hemsida för att visa upp sig själva kanske de får betala 20 000 för den. Men om de sedan av någon anledning vill sälja sin hemsida, vem skulle då betala 20 000 för den? Kanske ett något löjligt exempel, men du förstår säkert vad jag menar.

Det var bara det jag ville ha sagt. Om ditt pris är högt eller lågt vet inte jag. För mig är det för högt, eftersom jag själv kan bygga en liknande sida utan större ansträngning. Men rätt vad det är kanske det kommer en snubbe som villigt betalar 10 000, och då är det ju egentligen för lågt pris (under förutsättning att han villigt betalar det). Om du inte hittar någon köpare här (vilket jag tvivlar på att du gör) kan jag tipsa om SitePoints annonstorg; http://marketplace.sitepoint.com/. Har aldrig provat det själv, men det verkar ju vara mycket aktivitet där.

Lycka till med försäljningen!
andreas.lundahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat