Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-01, 14:33 #8
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej,

Ingen referrer URL uppstår, som ni redan kommit fram till, när klicken genereras genom sökindextext, cachade sidor, brandvägg och när referrerl URLn inte är angiven i vårat system. Denna check är nödvändig för tillfället då det förhindrar mindre seriösa affiliates att lägga upp våra annonser på t ex forum och liknande. Seriösa affiliates som vi vet att vi kan lita på kan dock få referrertestet inaktiverat om de ansöker om detta.

Citat:
TD själva verkar inte vilja göra något åt problemet vilket för mig tyder på att de debiterar annonsörerna men behåller pengarna själva... Någon med fakta kan ju gärna visa annat...
Vi tar betalt av annonsörerna i förhållande till vad de betalar ut till deras affiliates (då ofta ca 30%), alltså går vi också miste om den provision ni gör. Jag vill verkligen understryka att vi inte "tjänar rejäla slantar" på någon annans bekostnad.

Bitbull - När gjorde du detta du berättar om? Det var lite kaotiskt på vår supportavdelning ett tag då diverse omstruktureringar skedde, detta är dock åtgärdat nu och det är nu jag själv som hanterar den biten. Återkom gärna med dina frågor så skall jag se vad jag kan göra åt saken!

Vidare så måste man ha tillgång till keywordrapporten för att kunna länka genom sökmotorer, det kan ni också ansöka om på [email protected]. Då jag inte kan kontrollera alla trådar här på WN speciellt ofta så ber jag er att fråga frågor och komma med kommentarer till samma mailadress om ni vill ha svar snabbt.

Mvh Calle
TradeDoubler
Support
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat