Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-28, 18:53 #14
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Originally posted by SweCat@Jan 28 2009, 15:53
Att hitta någon som för några tusen tar ledigt från jobbet för att göra ditt projekt låter optimistiskt. Det är som så att även programmerare behöver äta och vill gärna kunna ha ett liv de också. Att hitta någon som gör det näst intill gratis vilket du verkar vilja lär bli svårt. Jag tror inte du hittar någon sådan vare sig via forum eller någon indier.

En sak jag lärt mig med åren är att kompetens kostar pengar, och att man ofta får vad man betalar för....

och att när man verkligen tror på något måste man för att få samarbetspartners vara beredd att själv satsa pengar och tid. Ett samarbete ska bägge ha nytta av inte bara den ena parten. Sedan skulle jag aldrig ingå ett samarbete där jag ser at otparten är så osäker att han själv inte vill investera egna pengar eller annat likvärdigt
Jag är så säker på det att jag faktiskt kan tänka mig punga ut 200 000 för att få en prototyp tjänst som jag kan lansera som test mot målgruppen. Men blev lite osäker på metoden när någon däruppe sa att det inte var smart att göra så. Men som ni själv säger, om man så säker på det så=)

Men när det gäller att programmeraren får göra allt håller jag inte riktigt med. Kraften ligger inte i programmeringen, långt ifrån alla som programmerare är storslagna entreprenörer. Kraften ligger i affärsidén. Har försökt ta fram det i FireWorks och visst förstår jag att programmeringen kommer ta ännu längre tid. Men vem som helst kan programmera Facebook-prototypen, det är affärsidén som ger pengar, inte programmeringen. Lät som att jag åkte på snålskjuts men tycker man tänker kortsiktigt då. Om de som programmerade Facebook/youtube inte själv kunde programmering och kunde gå med på 50-50, vem är det då som åker "snålskjuts"?=)

Safety first tänker programmeraren, ej entreprenören.
yellowdog101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat