Citat:
Originally posted by Effexjakob@Jan 28 2009, 09:46
Tjena retard!
Tack för ditt inlägg! Jag tar tacksamt emot ditt beröm. Berätta dock gärna vad du menar med "Den känns också dåligt validerad för att vara byggd i Ajax" och "Dock kändes siten inte riktigt etablerad".
Sen kan man ju som sagt fråga sig om 10.000 kr är mycket pengar eller inte i den här branschen. Där jag jobbar är det inte det, och jag är heller inte en fjortonåring som bryr mig om att göra en affär för 2-3 tusen kronor. Jag vill heller inte göra affär med någon som vill det. Jag köper argumenten om de är av typen "Jag tror inte på den här sajten", "Den är för dåligt konstruerad", "Domänen är fel", men när du listar upp "Bra domäner", "Bra site", "Smart logotyp / passande design" men slutligen "10.000 kr är ett klart överpris" då vill man nästan skratta. :-)
Jag har insett att detta forum inte är rätt ställe att annonsera ut webbsajter/projekt på. Majoriteten här har en mycket begränsad budget och 10.000 skulle troligtvis tvinga de flesta att tömma spargrisen helt, och då förstår jag att man blir provocerad av såna här annonser. I en annan tråd finns en sajt som dragit in 40 tusen på fyra månader, och flera dårar tycker att 80.000 kr är för dyrt för den. Att göra break-even på åtta månader och allt därefter är ren vinst är inte illa, men det förstår inte många av de små pyren som hänger här.
Lev väl alla ni - och lycka till med era projekt!
|
Tack Effexjakob för att du tog detta på ett bra sätt. Det är som sagt inte meningen på att något vis sabotera eller vara taskig.
Den sida du vill sälja här är en enkel sida. Du kanske har lagt ner många timmar på den och mycket bakrundsjobb. Men det är ingenting som jag - som köpare - ser något värde av. Det som jag ser är produkten. Och som tidigare nämnt så tycker jag det är en helt ok sida. Problemet är att 10 000kr är lite saftigt för den. 10 000kr är inte mycket pengar, när man köper en etablerarad sida med inkomster. Men är det en sida utan inkomster och 10-20 besökare så blir det 10 000kr billigare att styra upp det själv.
Det jag menade med att sidan känns dåligt validerad för att vara gjord i ajax är att jag ser ingen ajax av att bara använda sidan. Det finns ingenting som hindrar mig från att skriva in en ålder på -30 år och det finns inget som öht kollar om det är en epostadress jag stoppat in eller om det är namnet på ett gammalt ex. Och sidan känns inte riktigt etablerad för dels det låga besökarantalet och sen finns inte mycket poster alls i databasen. Det ända vi vet är att sidan är indexerad i Google. Det skulle dock inte göra att jag skulle vara villig att hosta fram 10k för den, men det tyder lite grann på sidans låga kvalitet. Eller låg och låg kvalitet är väl lite taskigt att säga. Snarare ett simpelt verk - och så ska det vara för den här typen av sajter- men det är inte värt 10 000kr.
Fixar du lite tyngre trafik och kanske styr upp lite inkomster på sidan. Why the hell not. Jag skulle köpa den. 10papp i nuläget. Inte en chans.