Citat:
Ursprungligen postat av design.se
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
En nackdel med att inte först starta ett företag är att de utgifter som du har ådragit dig kan du inte sedan kvitta i räkenskaperna mot de kommande inkomsterna.
|
Det kan man väl? Alla direkta utgifter man har haft i samband med det kommande företaget ska man kunna redovisa...???
|
Men det kostar att anställa en programmerare. Låt säga 30 000 kr per månad. Det blir ju en hel del och låt säga det kommer ta minst 6 månader. Kvittot lär ligga på 200 000 kr. Och jag kommer väl inte få tillbaka dessa=)
Samarbete är ju gratis, men att hitta någon som kan dedikera sig såt detta till 100% och på heltid är inte det lättaste. Vill absolut inte det ska bli deltid vid sidan om för detta är ett stort projekt och tar ca flera månader OM han är helhjärtat på det. Tänkte jag kunde betala några tusen kr till honom varje månad om han är villig att ta uppehåll från jobbet/inte söka jobb och satsa på detta. För jag är väldigt säker på att det kommer ge stora avkastningar när tjänsten är klar.
Och kan man skriva någon form av avtal med den personen även då man inte har startat företag, där det står hur mycket vi kommer äga i framtiden, t.ex. 50% var?
Och var söker man isf denne person, via forum? Förslag på bra forum och ställen?
Så alternativ 1 är ju uteslutet, så vad säger ni, hur brukar andra som lyckats göra (som inte själv är programmerare), anställa eller samarbeta?