Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-01, 12:34 #20
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Jag tycker hela denna affärside'n är i gråzonen.

Min gissning är att det blir mycket svårt att sälja detta till klubbarna då jag gissar på att det strider mot befintliga avtal med resp sponsor/huvudsponsor.

Sedan tror jag inte heller TD kommer godkänna detta, då deras varumärke kan skadas, TD vill gissningsvis vara företaget som skickar intresserad köpare till butikerna, inte välgörare, samt att butikerna som betalar ut provision har gjort sina kalkyler på att köparen gillar produkterna i just denna butik och möjligen återkommer, inte för att besökaren vill stödja en klubb.

Visst jag kan låta negativ och jag kan ha helt fel hur parterna kommer reagera, men jag vill ändå säga vad jag tror.

Jag tycker inte ide'n är dålig men gissar på att det blir svårt att genomföra den i skarpt läge.

Varumärken är viktigt för klubbarna, men kanske viktigast för företagen, den barmhärtige samariten hade nog inte varit lika omskriven idag om han hjälpt till till endast 1.5 %, och med TD utbetalningar kan dom framstå som småsnåla i stället för starka hjälpande företag.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat