Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-28, 09:36 #33
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Dunok
Citat:
Originally posted by -Anders Larsson@Jan 26 2009, 19:01
Citat:
Ursprungligen postat av Dunok
Nej, det finns inget sånt system.
Eftersom att vi driver flera webbplatser så använder vi oss utav en revisor som sköter allt det ekonomiska för alla våra webbplatser.

Redovisningsbyrån, inte revisorn om man ska vara petig, måste ju ändå få tillgång till uppgifterna på något sätt?

Nu är det ett sånt här onödigt inlägg igen.
Vilka uppgifter är det du vill ha tillgång till?

Om du läser mitt inlägg så kan du se att screenshots på alla inkomster och statistik kan visas.
Alla inkomster är via Affiliatekonton.
Förutom Mosms där vi skickar faktura på det intjänade beloppet.

De som lägger bud kan enkelt begära bokföring för denna webbsida.

PS. Om man ska vara petig så har du ingen aning om vi använder redovisningsbyrå eller om vi anställt
revisor.
Orsaken till att jag frågade dig är att du enligt svensk lag (bland annat) måste skicka in kontrolluppgifter senast 31 januari varje år. Gör du inte detta riskerar du alltså både fängelsestraff och dryga avgifter till skatteverket.

Om du läser vad jag skriver så undrade jag om det fanns ett system för att plocka ut denna typ av uppgifter. Det är inte jag som vill ha dem.

Du har så rätt att jag inte vet om ni anlitar en redovisningsbyrå eller om ni anställt en revisor, men det senare verkar ganska korkat, eftersom en revisor bara granskar vad du själv eller redovisningsbyrån har gjort. En revisor och en redovisningsbyrå är alltså helt olika saker.

Säljer ni sajten med bolag, eller är det sajten löst. Framförallt om det säljs med bolag, har ni betalat in sociala avgifter och avdragen skatt på era medlemmar?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat