Det där med pengar är inte rationellt
Om jag ser till de småföretagare och privatpersoner jag träffar och har anledning att prata inköp (och det är en del) är expeditionsavgift det folk är mest "sura på". Vet att man ratar internethandlare för att de har det - trots att totalen blir billigare. Nästa är faktureringsavgift om det inte är möjligt med kortköp. Slutligen frakt om det inte framgår hela tiden. Bäst tycker de om de som är som att handla i vanlig butik - dvs man betalar det som står - punkt. Jag kan bara säga att jag håller med - när det inte gäller stora inköp då dessa kostnader blir försumbara.
Jag undrar om inte ett klargörande "inga pålägg, du betalar bara det som står" kan vara en konkurrensfördel om du är i bransch med saker som inte är så dyra.
Apropå inte rationellt, jag vet att Lyreco inte är en favorit hos alla, själv gillar jag att det inte spelar någon roll hur mycket eller lite man handlar - det tillkommer inga kostnader och prylarna är här dagen därpå. Tror att vi alla i de komplex jag sitter i handlar genom dem, även när det gäller storköp som man nog skulle kunna få billigare på andra ställen. Men det är enklare att ringa det vanliga numret!