Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-27, 01:13 #10
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by Eclipse@Jan 26 2009, 20:35
Eller om man vänder på det, det är inga korkskallar som knackar kod på Google. Pysslar man med SEO och tror man kan lura ett av världens mest framgångsrika företag, på hemmaplan dessutom, ... ok, låt dom tro det!

Inlänkar är för all del viktigt, men ABSOLUT inte till vilket pris som helst!
Håller helt med, det är antagligen mycket kompetent folk som arbetar på Google. Och att gömma undan länkar är ju riktigt dumt då Google bestraffar det beteendet. SEO-företaget vill att Google ska hitta länkarna och ge värde åt de länkade sajterna. Samtidigt vill inte SEO-företaget att Google ska förstå att länkarna endast är till för Google.

Inlänkar är en viktig del, men klarar inte ett företag av att locka till sig gratis/frivilliga inlänkar så återstår väl bara att fabricera att deras webbplats är intressant. Att det sedan är SEO-företagen som tar betalt för dessa riskfyllda och i många fall okvalitativa länkar är ju förjävligt. Företagarna vet antagligen inte vilka risker de utsätts för.

SEO-företagen borde istället ta på sig uppgiften att "jaga länkvänner" eller koppla samman företagens ev. kampanjsajter med huvudsajten på ett bra sätt. Det är ett mer tidskrävande arbete, men det gynnar ju helt klart deras kunder mer.

Tidigare, när jag var mer ny på området SEO gömde jag några länkar på en sajt genom att låta länkarna ha samma färg som bakgrunden. Jag vet inte om detta var orsaken till att sajten bestraffades väldigt hårt av Google. Under ett år kom det knappt några besökare (ca: 1/vecka) från sökmotorn. Sajten har ännu inte återhämtat sig.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat