Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
|
Mycket intressant frågeställning, jag funderar också på om man ska ha låga priser och en fast avgift (frakt/expeditionsavgift etcetera) eller lite högre priser och låta det ingå. InkClub har väl som slogan alltid fraktfritt och så slänger de på en expeditionsavgift.
Själv har jag fraktfritt eftersom jag tycker kunden ska kunna jämföra priset på varan med priset i en vanlig affär. Sen ska det inte komma några konstigheter i kassan. Men jag funderar på att ta en fraktavgift på mindre ordrar. Jag funderar också på att kopiera inkclub och ta en expeditionsavgift. Men jag tror det är en "turn-off"
Jag tror nog att fraktavgiften kan stöta bort några kunder men samtidigt så verkar många större e-handlare alltid ha en fraktavgift så det kanske börjar bli mer accepterat.
Frågan för mig är så här: En kund som handlar för 99 kr och får en fraktavgift på 19 kr, kommer den kunden handla för över 200 kr för att slippa fraktavgift eller kommer kunden strunta i att handla hos mig? Hittills har jag (som jag redan skrivit) inte vågat ta ut en fraktavgift.
Hur har du själv gjort? Tycker du att jag gjort rätt som skippat frakten (som för mig inte är så dyr)?
|