Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-26, 23:21 #5
Devworks Devworks är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Devworks Devworks är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Jag för motvilligt erkänna att jag känner igen allstars känsla lite även om det låter drygt. Den första tanken som dyker upp för en som arbetar med detta dagligen är att det blir mer för att städa upp sedan när projektet havererat.

Det är nog samma som en mekaniker, hantverkare eller vad som. När den desperata kunden lämnar av bilen med rödglödgade bromsar och förklarar att kompisen som bytt klossarna intygade att han visste vad han gjorde så är det lätt att bli trött och cynisk.

Inte att förglömma är hur som helst att investeringen måste ställas i förhållande till förväntad förtjänst, och i många fall duger kompisen alldeles utmärkt. Som vinstverktyg i ett välmående företag får jag dock känslan av att det hela är dumsnålt.

Nog om detta, jag skulle rekommendera osC som tidigare nämnts men det finns en webbshop för varje smak. Vill du flytta data är nog det bästa du kan hoppas på att du kan exportera till excel eller något annat vedertaget format i den gamla shoppen, och sedan importera dessa listor i det nya. I realiteten brukar dock konstruktionen av strukturer mm. göra detta omöjligt och man får då oftast skriva ett program som gör jobbet.

Lycka till och välkommen hit!
/Daniel
Devworks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat