|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Jag skulle säga att du kan placera annonserna bättre. Just nu så ligger de överst. När användaren klickar på länken till en tråd, så vill denna naturligtvis ta del av informationen som finns i tråden i första hand. Därför scrollar man bort från annonserna utan att titta på dem.
Prova därför att placera annonserna undertill. När användaren har tagit del av informationen i tråden så är denna betydligt mer benägen att se sig om efter andra länkar att klicka på (t ex en annons). Att någon klickar sig bort från tråden innan man har läst posten är dock högst osannolikt. För att någon ska klicka på dina annonser nu så krävs det därför att personen först läser tråden och sedan scrollar upp igen för att titta på annonserna. Det är högst osannolikt att någon gör på det viset och du får därför få klick.
Jag hade även visat färre annonser (det är för många annonser för att man ska orka titta på dem nu). Jag hade visat annonserna för alla, såväl gäster som medlemmar.
Observera att det här bara är mina egna tankegångar och erfarenheter. Men oavsett vilket så skadar det ju inte att prova att flytta på blocket med annonser.
|