Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-23, 07:47 #9
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Men om vi gör den berömda biljämförelsen, om jag köper en bil och slipar/lackar om bagageluckan, så kan jag ju fortfarande självklart hävda garanti på växellåda, eller elsystem.

Det är ju omöjligt att göra en bedömning utan att veta mer exakt vad det gäller, och jag säger inte vem som har rätt eller fel, men man har ju inte (per automatik) förverkat sin rätt till garanti för att man gjort åverkan på produkten. 4-6 veckor låter ju som en något lång tid, men det är väl bara köra raka rör till kunden och säga att detta är den tid det tar, om det nu anses som en rimlig tid.

Som någon sa, du kan väl skicka bilder till tillverkaren ? Är det här produkter du sålt ett tag så bör du ju ha någorlunda insikt i hur tillverkaren resonerar.

Självklart SKA inte goodwill behöva kosta, däremot får man väl ha i åtanke att det KAN göra det i enskilda fall och i ett kortare perspektiv, annars är det väl ingen goodwill (goodwill för mig innebär iaf "above and beyond..." allt annat är ju bara vad man som företagare MÅSTE göra enligt lag.)

GARANTI kräver ju INTE att varan är i ursprungligt skick, hade det varit tal om en retur hade ju saken sett annorlunda ut.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat