Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-22, 23:53 #6
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Klart kunden inte kan slipa sönder varan och sedan begära ersättning/reparation. Garantin förutsätter väl att varan är i ursprungligt skick?

Jag orkar inte ens göra en jämförelse men det säger väl sig själv? Kunden har uppsåtligen orsakat skada som gör att varan är obruklig. Det kan omöjligt vara ditt ansvar. Man undrar ibland hur vissa människor är funtade.

Visst, good will är alltid bra men någon måtta får det vara. Du bör isåfall kunna bevisa att det inte är ett ursprungligt fel på varan utan att kunden själv orsakat sådan skada att varan inte är bruklig längre.


Från konsumentverket:
Citat:

För att säljaren ska slippa stå för garantin, måste han kunna bevisa att felet beror på till exempel:

* en olyckshändelse efter det att du har fått varan,
* vanvård,
* onormal användning,
* att du inte följt skötsel- och serviceanvisningar.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat