Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-22, 15:33 #3
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Vet inte vilka produkter du säljer och därför svårt att svara på din fråga då kostnaden och din typ av kund är avgörande i frågan.

Jag kan däremot besvara hur vi arbetar.

Vi väger alltid goodwill/badwill mot kostnaden på varje enskilt fall. De allra flesta gånger då en produkt är trasig och vi vet att detta är inget som våra leverantörer kommer åta sig väljer vi att själva stå för kostnaden. Något som också påpekas till kund.
Detta har vi valt för att undvika badwill hos kunden och ha en återkommande kund som rekommenderar oss till bekanta.
När det gäller summor över 1000kr brukar vi vara mycket hårdare och många gånger försöka få kunden att förstå att det är omöjligt för oss att lösa direkt. Där låter man kunden istället komma med förslag på hur det kan lösas.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat