Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-22, 15:04 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Har en del kunder som returnerar "trasiga" grejor som dom själva gjort åverkan på, tex. borrat i, slipat på eller på annat sätt förändrat produkten. Hur ställer ni er i sådana här fall? Har en kund som skickade tillbaka en sådan produkt som vi mottog idag, den har han slipat på med sliprondell så en mindre del av ett tillbehör (som sitter fastskruvat på produkten vid leverans) har förändrats i form och utseénde. Har inte snackat med han än, men skickar vi ner detta på garantirep. till tillverkaren så får vi kanske ett nej, det kan dock ta en 4-6 veckor och min kund har tydligt uttryckt att han inte vill vänta "så länge", det var drygt 3 månader sedan han köpte produkten. Vore produkten i vanligt brukat skick så skulle vi kunna ta hem en ny till honom och själva ta väntetiden, men i detta fall känns det inte rätt då vi inte vet om vi blir nekade garantirep. på grund av åverkan..
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat