Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Originally posted by -studiox@Jan 21 2009, 16:28
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Mja, var väl ingen vidare webbsida egentligen. Jämför exempelvis med Sveriges motsvarighet, som jag tycker är några klasser bättre:
|
Kan du utveckla det där ?
Man får också tänka på att dom byggt sidan innan det fanns någon administration. Under "transition period", som jag tror är 1 månad är första tillfället dom får möjlighet att göra något.
|
Ja, alltså jag kan helt enkelt inte se vad som är så fantastiskt med webbsidan. En blogg? Wow, det var ju något väldigt unikt På regeringen.se kan jag se presskonferenser live via webbsidan, jag kan ta del utav utredningar, budgetar och så vidare... Total öppenhet. Allt jag kan se på whitehouse.gov är mer eller mindre propaganda. För övrigt tycker jag att sidan känns rörig på sitt sätt. Regeringen.se har, tycker jag, bättre upplägg och framför allt ett upplägg som är mer lättläst. Whitehouse.gov kanske är "snyggare" men bättre? Nja, du får gärna förklara vad isåfall.
|
Jag säger inte att den är fantastisk, däremot skulle jag gärna vilja se exempel på stadshuvuden som bloggar - Vilket var min rubrik på inlägget. Sedan, precis som jag sa innan har sidan varit live i 24 timmar nu, hur många beslut tror du Obama tagit under den tiden?
Till skillnad från Sverige så styrs inte usa av Vita Huset, det styrs av United States Congress som består av Senate och House of representatives - se house.gov för en bättre inblick i hur USA styrs. Efter valet så lanserade Barack Obaman change.gov som innehåll tonvis med information om processen till vita huset. Tyvärr är den nere nu oh hänvisar till white house . gov.